Nowa strona 3
,,
Droga do szkolnego sukcesu"
-to projekt realizowany przez Stowarzyszenie Na Rzecz
Ekorozwoju Wsi Chru¶lanki Józefowskie i Idalin w Publicznej Szkole Podstawowej
w Chru¶lankach Józefowskich w ramach Programu Operacyjnego Kapita³ Ludzki
Priorytet IX. Rozwój wykszta³cenia i kompetencji w regionach; Dzia³anie 9.1
Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jako¶ci us³ug
edukacyjnych ¶wiadczonych w systemie o¶wiaty; Poddzia³anie 9.1.2 Wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostêpie do edukacji oraz
zmniejszenie ró¿nic w jako¶ci us³ug edukacyjnych.
Biuro Projektu
znajduje siê w Publicznej
Szkole Podstawowej w Chru¶lankach Józefowskich
Projekt wspó³finansowany
jest przez Uniê Europejsk± w ramach Europejskiego Funduszu Spo³ecznego
G³ównym celem
projektu jest: -rozwój kompetencji kluczowych i podniesienie jako¶ci kszta³cenia
poprzez wdra¿anie zmodyfikowanego programu rozwoju rozszerzaj±cego i wzbogacaj±cego
ofertê edukacyjn± PSP w Chru¶lankach J.od 01.10.13r. do 30.06.14r.
W ramach
programu realizowane s± nastêpuj±ce rodzaje dodatkowych zajêæ
dydaktycznych:
I. Zajêcia
wyrównawcze dla uczniów z dysfunkcjami i
trudno¶ciami w nauce:
1) Warsztaty
z matematyki 2gr, ³±cznie 15u,w tym wszyscy uczniowie kl.III i VI
2 Warsztaty z
j.angielskiego 2gr, ³±cznie 16u, w
tym wszyscy uczniowie kl.VI
3) Warsztaty z
j.polskiego. 2gr, ³±cznie 14u.
II. Zajêcia
rozszerzaj±ce kompetencje jêzykowe, matematyczne, naukowo-techniczne,
informatyczne i humanistyczne:
1) Klub M³odego Odkrywcy: 2gr, razem 17u
2) Z angielskim w przysz³o¶æ:2gr, razem 15u.w zajêciach
rozszerzaj±cych. z j.ang.uczestnicz± wszyscy u.kl.VI
3) W komputerowym ¶wiecie:1gr-8 u.
4) Zostañ Pitagorasem:2gr razem 16u.w zajêciach
rozszerzaj±cych z matematyki uczestnicz± wszyscy u. kl III i VI
5)Jêzyk polski melodi± my¶li:2gr razem 16u.
Warsztaty prowadzone s± przez wykwalifikowanych
nauczycieli wg programów wsparcia i metod
dostosowanych do potrzeb, zainteresowañ oraz mo¿liwo¶ci uczniów, w grupach
7- 8 osobowych., z wykorzystaniem nowoczesnych
technik multimedialnych w tym
tablicy interaktywnej, gier
dydaktycznych, filmów instrukta¿owych, programów multimedialnych, pomocy
dydaktycznych i materia³ów zakupionych w ramach Projektu oraz sprzêtu ICT bêd±cego
w wyposa¿eniu szko³y. Uczniowie wyrównuj± szanse edukacyjne w zakresie my¶lenia
matematycznego, znajomo¶ci j.angielskiego, czytania i pisania.
W ramach warsztatów uczniowie uzupe³niaj± i poszerzaj±
wiedzê zdobyt± na lekcjach z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
humanistycznych, jêzykowych a tak¿e informatycznych. Zajêcia daj± mo¿liwo¶æ
rozwoju indywidualnych zainteresowañ wyobra¼ni,.
III. Program
profilaktyczno-wychowawczy. Ukierunkowany
na rozwój osobowo¶ciowy
i zwiêkszenie motywacji do nauki oraz wspieranie ich rozwoju Program
k³adzie szczególny nacisk na kszta³towanie osobowo¶ci u. i wsparcie ich
rozwoju oraz profilaktykê uzale¿nieñ. Uczniowie poznaj± wzory postêpowania
pe³nego szacunku i tolerancji dla p³ci przeciwnej.
IV Warsztaty
teatroterapii rozwijaj± umiejêtno¶ci
aktorskie i rozbudzaj± wyobra¼niê. Uczniowie dziêki zajêciom staj± siê
bardziej ¶miali, otwarci i swobodni w
kontaktach z lud¼mi. Maj± mo¿liwo¶æ
wykorzystania swoich pomys³ów i inicjatyw dziêki czemu wzro¶nie ich poczucie
w³asnej warto¶ci. Uczniowie pracuj±c razem nad spektaklem zacie¶niaj±
wiêzi kole¿eñskie, rozwijaj± poczucie odpowiedzialno¶ci za siebie i
grupê, dostarczaj± sobie przy tym
wiele radosnych prze¿yæ emocjonalnych . W ramach tych warsztatów powsta³y piêkne
programy artystyczne, wystawione w szkole: z okazji DEN i Jase³ek.
Wszystkie
warsztaty w ramach projektu odbywaj± siê w szkole po zajêciach obowi±zkowych
w wymiarze 1 godziny na ka¿dy rodzaj warsztatów/ grupê.
W ramach dofinansowania ze ¶rodków UE na potrzeby
realizacji projektu zakupiono:
-
·
Tablicê interaktywn± z oprogramowaniem
-
·
Laptop
-
·
Rzutnik multimedialny,
-
·
Multimedialne programy edukacyjne
-
·
Pomoce dydaktyczne do ka¿dego rodzaju warsztatów i pi¶miennicze
dla ka¿dego ucznia
-
·
Stroje na potrzeby
warsztatów teatroterapii.
Zakupione pomoce bêd± s³u¿y³y
uczniom po zakoñczeniu projektu w dalszym etapie kszta³cenia.
Dodatkowo w ramach udzia³u
w warsztatach uczniowie bêd±
uczestniczyæ w wyje¼dzie edukacyjnym do Warszawy w celu skonfrontowania
zdobytych wiadomo¶ci z rzeczywisto¶ci± Planuje
siê zwiedzanie: Centrum Nauki ,,Kopernik", odwiedzenie najpiêkniejszych
miejsc stolicy oraz uczestnictwo w spektaklu teatralnym.
(AK)
Fotki tutaj
|