Nowa strona 3
,,
Droga do szkolnego sukcesu"
-to projekt realizowany przez Stowarzyszenie Na Rzecz
Ekorozwoju Wsi Chruślanki Józefowskie i Idalin w Publicznej Szkole Podstawowej
w Chruślankach Józefowskich w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach; Działanie 9.1
Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług
edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz
zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Biuro Projektu
znajduje się w Publicznej
Szkole Podstawowej w Chruślankach Józefowskich
Projekt współfinansowany
jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Głównym celem
projektu jest: -rozwój kompetencji kluczowych i podniesienie jakości kształcenia
poprzez wdrażanie zmodyfikowanego programu rozwoju rozszerzającego i wzbogacającego
ofertę edukacyjną PSP w Chruślankach J.od 01.10.13r. do 30.06.14r.
W ramach
programu realizowane są następujące rodzaje dodatkowych zajęć
dydaktycznych:
I. Zajęcia
wyrównawcze dla uczniów z dysfunkcjami i
trudnościami w nauce:
1) Warsztaty
z matematyki 2gr, łącznie 15u,w tym wszyscy uczniowie kl.III i VI
2 Warsztaty z
j.angielskiego 2gr, łącznie 16u, w
tym wszyscy uczniowie kl.VI
3) Warsztaty z
j.polskiego. 2gr, łącznie 14u.
II. Zajęcia
rozszerzające kompetencje językowe, matematyczne, naukowo-techniczne,
informatyczne i humanistyczne:
1) Klub Młodego Odkrywcy: 2gr, razem 17u
2) Z angielskim w przyszłość:2gr, razem 15u.w zajęciach
rozszerzających. z j.ang.uczestniczą wszyscy u.kl.VI
3) W komputerowym świecie:1gr-8 u.
4) Zostań Pitagorasem:2gr razem 16u.w zajęciach
rozszerzających z matematyki uczestniczą wszyscy u. kl III i VI
5)Język polski melodią myśli:2gr razem 16u.
Warsztaty prowadzone są przez wykwalifikowanych
nauczycieli wg programów wsparcia i metod
dostosowanych do potrzeb, zainteresowań oraz możliwości uczniów, w grupach
7- 8 osobowych., z wykorzystaniem nowoczesnych
technik multimedialnych w tym
tablicy interaktywnej, gier
dydaktycznych, filmów instruktażowych, programów multimedialnych, pomocy
dydaktycznych i materiałów zakupionych w ramach Projektu oraz sprzętu ICT będącego
w wyposażeniu szkoły. Uczniowie wyrównują szanse edukacyjne w zakresie myślenia
matematycznego, znajomości j.angielskiego, czytania i pisania.
W ramach warsztatów uczniowie uzupełniają i poszerzają
wiedzę zdobytą na lekcjach z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
humanistycznych, językowych a także informatycznych. Zajęcia dają możliwość
rozwoju indywidualnych zainteresowań wyobraźni,.
III. Program
profilaktyczno-wychowawczy. Ukierunkowany
na rozwój osobowościowy
i zwiększenie motywacji do nauki oraz wspieranie ich rozwoju Program
kładzie szczególny nacisk na kształtowanie osobowości u. i wsparcie ich
rozwoju oraz profilaktykę uzależnień. Uczniowie poznają wzory postępowania
pełnego szacunku i tolerancji dla płci przeciwnej.
IV Warsztaty
teatroterapii rozwijają umiejętności
aktorskie i rozbudzają wyobraźnię. Uczniowie dzięki zajęciom stają się
bardziej śmiali, otwarci i swobodni w
kontaktach z ludźmi. Mają możliwość
wykorzystania swoich pomysłów i inicjatyw dzięki czemu wzrośnie ich poczucie
własnej wartości. Uczniowie pracując razem nad spektaklem zacieśniają
więzi koleżeńskie, rozwijają poczucie odpowiedzialności za siebie i
grupę, dostarczają sobie przy tym
wiele radosnych przeżyć emocjonalnych . W ramach tych warsztatów powstały piękne
programy artystyczne, wystawione w szkole: z okazji DEN i Jasełek.
Wszystkie
warsztaty w ramach projektu odbywają się w szkole po zajęciach obowiązkowych
w wymiarze 1 godziny na każdy rodzaj warsztatów/ grupę.
W ramach dofinansowania ze środków UE na potrzeby
realizacji projektu zakupiono:
-
·
Tablicę interaktywną z oprogramowaniem
-
·
Laptop
-
·
Rzutnik multimedialny,
-
·
Multimedialne programy edukacyjne
-
·
Pomoce dydaktyczne do każdego rodzaju warsztatów i piśmiennicze
dla każdego ucznia
-
·
Stroje na potrzeby
warsztatów teatroterapii.
Zakupione pomoce będą służyły
uczniom po zakończeniu projektu w dalszym etapie kształcenia.
Dodatkowo w ramach udziału
w warsztatach uczniowie będą
uczestniczyć w wyjeździe edukacyjnym do Warszawy w celu skonfrontowania
zdobytych wiadomości z rzeczywistością Planuje
się zwiedzanie: Centrum Nauki ,,Kopernik", odwiedzenie najpiękniejszych
miejsc stolicy oraz uczestnictwo w spektaklu teatralnym.
(AK)
Fotki tutaj
|